Wskazówki, o których należy pamiętać podczas marketingu firmyNawet przy wszystkich dostępnych kanałach marketingowych, najskuteczniejszym sposobem na rozwój firmy pozostaje word-of-mouth marketing. Jeszcze lepsza wiadomość? Nie musisz wydawać tony pieniędzy lub czekać na idealny moment, aby zacząć wdrażać te wskazówki i sztuczki. Jeśli chcesz, aby więcej Twoich przyjaciół, rodziny, sąsiadów i innych znajomych mówiło o Twojej firmie, to pokochasz te pięć wskazówek dotyczących marketingu szeptanego. Użytkownicy są znacznie bardziej skłonni zaufać rekomendacjom osób, które znają, niż reklamom marek, których nie znają. Tworzenie wspaniałej strategii marketingowej word-of-mouth może być wyzwaniem, ponieważ nie będziesz w stanie od razu zmierzyć sukcesu każdej pojedynczej taktyki - ale warto. Oto kilka wskazówek, jak możesz ulepszyć swój plan marketingu szeptanego.

Tworzenie wyjątkowych doświadczeń klientów

Najlepszym sposobem na skłonienie ludzi do mówienia o Twojej marce jest danie im czegoś, o czym warto mówić. Jest to prosta koncepcja, ale wiele firm o niej zapomina. Jeśli stworzysz wyjątkowe doświadczenie klienta od momentu, w którym ktoś przekroczy Twoje drzwi, będziesz miał znacznie większą szansę, że ta osoba opowie o Twojej marce swoim znajomym i rodzinie. Jeśli zapewnisz klientom doświadczenie, które jest lepsze niż oczekiwali, będą oni mieli silniejszą emocjonalną więź z Twoją marką. Kiedy mają emocjonalną więź z produktem, usługą lub marką, jest bardziej prawdopodobne, że będą o niej mówić i dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Jeśli nie jesteś pewien, jak stworzyć wyjątkowe doświadczenie klienta, sprawdź ten artykuł: 10 sposobów na poprawę obsługi klienta. Najlepsze przykłady doświadczeń klienta obejmują:

  • Posiadanie przyjaznego i dobrze wyszkolonego personelu, który może szybko rozwiązać problemy i zaoferować rozwiązania.

  • Przyjazny, spójny z marką projekt sklepu.

  • Czysta, wygodna i łatwa w nawigacji strona internetowa.

  • Oferowanie regularnych ofert i specjalnych rabatów.

Bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy

Jeśli chcesz, aby ludzie mówili o Twojej firmie, musisz być tam, gdzie Twoi klienci rozmawiają i spędzają czas. Czy masz określony typ klienta? Następnie zidentyfikuj najlepsze miejsca i społeczności, w których możesz być. Możesz organizować wydarzenia i sklepy pop-up ze swoim produktem lub możesz dzielić się świetnymi treściami na mediach społecznościowych z określoną grupą ludzi. Ważne jest, aby pamiętać, że musisz być autentyczny w swoim podejściu do każdego kanału. Jeśli spróbujesz zachowywać się jak zupełnie inna marka na każdej platformie, ludzie to zauważą i nie będziesz miał pozytywnego wpływu, na który liczysz.